וישלח יעקב מלאכים לפניו (בראשית לב, ד)
רש"י מפרש על המילה "מלאכים" – "מלאכים ממש", ומסביר שאין הכוונה לשליחים רגילים אלא למלאכים של ממש.
הדבר מעורר שאלה: מניין לרש"י הפרשנות הזו? הרי ייתכן שהכוונה בפסוק היא לשליחים אנושיים? מפרשים שונים, כדוגמת ה"שפתי חכמים", דנים במקור דברי רש"י ומדוע פירש כך.
הברטנורא על התורה מציע הסבר מעניין: בפרשה הקודמת מסופר שיעקב פגש "מלאכי אלוקים" וקרא למקום "מחנים". בכל מקום בתורה שבו מופיעים מלאכים, התורה מתארת את מטרתם או דבריהם, אך כאן הדבר חסר. לכן, מפרש רש"י שהמלאכים שנפגשו בפרשה הקודמת הם אותם מלאכים שנשלחו לעשיו בפרשה הנוכחית. עוד מוסיף הברטנורא כי יש שמפרשים את המילה "מחנים" כראשי תיבות: מאותם חילות נטל יעקב מלאכים.
וישלח יעקב מלאכים לפניו אל עשיו אחיו, ארצה שעיר שדה אדום (בראשית לב, ד)
כאן מתעוררת שאלה נוספת: מדוע התורה מדייקת בתיאור המקום – "ארצה שעיר, שדה אדום"? הרי אפשר היה לכתוב בפשטות "וישלח יעקב מלאכים לפניו אל עשיו".
החיד"א בספרו פני דוד מסביר: התורה רוצה להדגיש עד כמה היה יעקב חושש מכעסו של עשיו. השמות "שעיר" ו"אדום" קשורים למאורעות גניבת הבכורה והברכות – "האדום האדום הזה" מתקשר למכירת הבכורה, ו"שעיר" להזכרת התחזותו של יעקב לעשיו. יעקב הבין מכך שעשיו חרות את הכעסים הללו בלבו עד כדי כך שהם הפכו לחלק ממארג חייו.
לסיום: מסורת ורוחניות בביתך – ב-"לינו"
אם גם אתם רוצים להכניס מסורת ורוחניות לביתכם, אני מזמין אתכם להכיר את לינו.
אצלנו תמצאו פריטים ייחודיים לעילוי נשמת יקיריכם, כמו מודים דרבנן, קדיש, ועוד. בנוסף, יש לנו מוצרים לבית עם עיצובים מרגשים כגון "פותח את ידך" ועוד.
יחד נשמור על רוחניות יהודית חיה ונושמת, גם בבית וגם בלב.
#פרשתוישלח #תפילה #קדיש #מודיםדרבנן #רוחניות #תיקון #שלוםבית #יהדות #שיעורתורה #ערכים #יודאיקה#לינו_עיצובים_לבית_ולבית_כנסת
